منتديات طلاب الجامعة العربية المفتوحة - الجامعة السعودية الالكترونية
حل واجبات الجامعة العربية المفتوحه - الجامعة السعودية الالكترونية -
شرح كورسات - مراجعات - فيديوهات - مراجعات قبل الامتحانات
حلول واجبات الجامعة العربية المفتوحة
لجميع تخصصات الجامعة ولجميع فروع الجامعة
حلول واجبات – مشاريع تخرج – ملخصات هامة

WhatsٍِِِApp: 00201102862484
professor.tma@gmail.com
حلول مضمونة وغير مكررة وغير متشابهة لجميع واجبات الجامعة
متوفرمدرسين ومدرسات لجميع المواد والتخصصات
KSA-Kuwait-Bahrain-Oman-Jordon-Lebanon-Egypt


حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة - الجامعة السعودية الالكترونية - مع الشرح لكل واجب
 
الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

مع أفضل نخبة من الاساتذة والمهندسين - حل واجبات - شرح اونلاين - ملخصات - مراجعات - مشاريع تخرج - الجامعة العربية المفتوحة بجميع فروعها - الجامعة السعودية الالكترونية - جامعة الملك فيص وجامعة الملك فهد وجامعة ام القرى وجامعة السلطان قابوس وجامعة الملك فهد

شاطر | 
 

  BE200 – Marketing Management FALL 2015-2016 Question 1 :(25 Marks) Today’s successful companies have one thing in common: they are strongly customer focused and heavily committed to mar

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
whatsapp:00201102862484
Admin
avatar

عدد المساهمات : 1641
تاريخ التسجيل : 06/02/2012

مُساهمةموضوع: BE200 – Marketing Management FALL 2015-2016 Question 1 :(25 Marks) Today’s successful companies have one thing in common: they are strongly customer focused and heavily committed to mar   الثلاثاء نوفمبر 03, 2015 6:55 pm

BE200 – Marketing Management
FALL 2015-2016
Question 1 :(25 Marks)
Today’s successful companies have one thing in common: they are strongly customer focused and heavily committed to marketing.
a-What does marketing means? (5 Marks)
b-Discuss in details the five marketing management orientations and explain which one you believe is mostly used by today's organizations (20 Mark)
Word count: 300 words
Question 2: (25Marks)
The first four steps in the marketing process involve building customer relationships. The final step involves capturing value in return.
a-Describe what is meant by customer relationship management (5 Mark)
b-What are the different relationship levels companies can build with customers? (10 Mar)
C-In respect to customer relationship management concept and referring to the case above, explain what did Kellogg focus on in order to retain and gain its customers loyalty? (10 Marks)
Word count: 400 words
Question 3: (50 Marks)
The marketing mix is the set of controllable, tactical marketing tools that the firm blends to produce the response it wants in the target mark.
a-Explain how Kellogg managed to balance its marketing mix strategy. How did it manage each of the marketing mix components? The students should begin by explaining the marketing mix component while referring to BE200 material and then apply it to the case. (20 Marks)
b-Discuss how Kellogg succeeded in differentiating and positioning its products for maximum competitive advantage in the marketplace? (15 Marks)
c-Identify any one of Kellogg's competitor.
-Discuss the differences in marketing strategies between the two (15 Marks)
Word count: 500 words

_________________
الإجــابة النمــوذجية
----------------------

[عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل لمشاهدة الإجابة النموذجية ، للتسجيل اضغط هنا] || الكاتب: [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل لمشاهدة الإجابة النموذجية ، للتسجيل اضغط هنا] || المصدر: [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل لمشاهدة الإجابة النموذجية ، للتسجيل اضغط هنا]






خدمات مجانية – حلول واجبات الجامعة العربية المفتوحة
لجميع تخصصات الجامعة ولجميع فروع الجامعة
حلول واجبات – مشاريع تخرج – ملخصات هامة
http://quiz.123.st/
Watsapp: 00201102862484

professor.tma@gmail.com
مع نخبة من أفضل الاساتذة والمهندسين المتخصصين
حلول مضمونة وغير مكررة وغير متشابهة لجميع واجبات الجامعة
متوفرمدرسين ومدرسات لجميع المواد والتخصصات
KSA-Kuwait-Bahrain-Oman-Jordon-Lebanon-Egypt
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://quiz.123.st
 
BE200 – Marketing Management FALL 2015-2016 Question 1 :(25 Marks) Today’s successful companies have one thing in common: they are strongly customer focused and heavily committed to mar
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» شرح ال Yes\No Question
» نكت 2015 لحق حالك
» Cours Marketing etudiant
» خطط التحسن ونظم المتابعة لجميع المجالات2016/2017
» 2015 عام انقراض القنوات الارضية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات طلاب الجامعة العربية المفتوحة - الجامعة السعودية الالكترونية :: حل واجب B203a-
انتقل الى: